Uitnodiging voor het 15 jarig jubileum in de St. Ansfriduskerk te Amersfoort.

• 02-11-2016

UITNODIGING

19 november 2016
aanvang: 19.45 uur
einde: 22.30 uur
adres: Jacob Catslaan 28, 3818 WK Amersfoort

Vermeulen Lichtarchitectuur viert haar 15 jarig jubileum met licht voor kerken in de St. Ansfriduskerk te Amersfoort

Als kerkverlichter met heldere ideeën is Vermeulen Lichtarchitectuur al ruim 15 jaar actief om kerken en andere monumentale gebouwen te voorzien van het juiste en gewenste lichtontwerp. In die periode, waarin driehonderd kerken een multifunctionele of andere bestemming hebben gekregen, is Hendrik Jan Vermeulen er in geslaagd zijn vakkennis voortdurend aan te scherpen en mee te bewegen in een markt, die constant aan innovatie onderhevig is.

Samen met de Stichting Ansfridus, de Stichting Vrienden van St. Ansfridus en het bestuur OLVA wordt door Vermeulen Lichtarchitectuur de nieuwste LED verlichting: “Church-Basic-Light”  gepresenteerd. Gezamenlijk vieren zij deze bijeenkomst met de ingebruikname van de St. Ansfriduskerk en een presentatie over LED verlichting in kerken. Tijdens het verloop van het programma kan men alle facetten van nieuw breed multifunctioneel licht in LED verlichting persoonlijk beleven en beoordelen.

Voor deze bijeenkomst zijn architecten, kerkrestaurateurs, bouwcommissies en andere betrokkenen hartelijk welkom.  Zij kunnen op grootse wijze met deze introductie van een uniek en exclusief Led verlichtingsconcept kennis nemen, wat door en voor Vermeulen Lichtarchitectuur is ontwikkeld.  In de St. Ansfriduskerk is een grote stap vooruit gezet naar duurzame, betaalbare en perfect uitgebalanceerde verlichting, wat een voorbeeld zal zijn voor het nieuwe licht in kerken.

Het programma ziet er als volgt uit:

19.45  u – 20.15 u    ontvangst met koffie in de kerk

20.15 u  -  21.30 u    verschillende sprekers en muzikale bijdrage gospelkoor

21.30 u  -  22.30 u    ontmoeting met hapje en drankje

Naast verschillende sprekers zal het programma afgewisseld worden door een muzikale bijdrage van het koor ‘Gospelkoor Born Again’ uit Putten. Tijdens het optreden zal de aangebrachte multifunctionele verlichting prachtig tot haar recht komen door de sfeer in het kerkgebouw daarop af te stemmen.

De combinatie van goede basisverlichting en hoog geplaatste LED verlichting stelt iedereen in staat om de juiste verlichting in te zetten voor elke gelegenheid. Daarbij hangen geen grote armaturen of lampen meer hinderlijk in het zicht, maar is alles nagenoeg onopvallend weggewerkt zonder dat hierbij de lichtopbrengst nadelig wordt beïnvloed.

Een andere ontwikkeling die Vermeulen Lichtarchitectuur het afgelopen jaar in gang heeft gezet is het extern verlichten van kerken. Ook hierbij is LED verlichting de logische keuze om kosten, duurzaamheid en sfeer goed op elkaar af te stemmen.

“De ontwikkelingen van de afgelopen jaren zijn voor mij een ingrijpend en tijdrovend proces geweest. Inmiddels ben ik er volledig van overtuigd dat het toepassen van LED verlichting toekomstgericht is en het meeste voordeel heeft voor eigenaar, verhuurder en gebruiker van een kerk, basiliek of kathedraal”, aldus Hendrik Jan Vermeulen.

Graag uiterlijk op 14 november aanmelden via : info@lichtendekerk.nl

Hier ziet u hoe de verlichting er tot voor kort uitzag. Komt u zelf de aangebrachte innovaties bewonderen op 19 november?