Volg de ontwikkelingen van Vermeulen Lichtarchitectuur BV op de voet!

St Joseph kerk Enschede valt weer op

• 15-12-2016

Als de weersomstandigheden willen meewerken is de St. Josephkerk in Enschede nog voor het eind van 2016 weer prima in het licht gezet aan de buitenkant. Vermeulen Lichtarchitectuur heeft alle benodigdheden geleverd om de voorkant en aan de rechterzijde van het gebouw, ter hoogte van de toren, duurzaam te verlichten. Voor het graven van de benodigde sleuven is het nodig dat er nog even geen vorst in de grond zit en de verwachting is dat de werkzaamheden nog voor de jaarwisseling zijn afgerond.

Deze aanpassing was noodzakelijk omdat de kerk een tijdlang in het donker heeft gestaan nadat de gemeente Enschede de stekker uit de stroomvoorziening trok. De kerk was van oudsher aangesloten op het openbare elektriciteitsnetwerk, maar de gemeente besloot twee jaar geleden dat eigenaren van kerkgebouwen en wooncomplexen niet langer gebruik mogen maken van het openbare verlichtingsnet.

Door nu te investeren in duurzame ledverlichting zorgt de stichting Behoud St. Josephkerk er voor dat de kerk binnenkort mooier verlicht is dan voorheen. Ook de binnenkant van de kerk is door Vermeulen Lichtarchitectuur aangepast een de eisen van deze tijd.

John Schiffel van de stichting Behoud de St. Josephkerk is erg enthousiast over deze stappen. “De kerk is bijna het enige dat in Enschede nog herinnert aan het grote industriële tijdperk uit het verleden, laten we daar dan zuinig en trots op zijn”, aldus Schiffel in de lokale media.

Vermeulen Lichtarchitectuur is blij aan deze mooie doelstelling te mogen bijdragen.

Op de eerste foto ziet u soortgelijke verlichting zoals die ook bij de St. Josephkerk zal worden aangebracht. De binnenfoto's zijn van de St. Josephkerk (bron foto's : www.kerkfotografie.nl