• 09-12-2016

Op zaterdag 19 november 2016 hebben wij ons vijftienjarig bedrijfsjubileum mogen vieren. We konden dat doen in de St. Ansfriduskerk in Amersfoort. Daar werd diezelfde avond de door ons geïnstalleerde nieuwe lichtinstallatie in gebruik genomen. Een dubbel feest dus en zo hebben wij de avond ook ervaren.

We kijken als bedrijf terug op vijftien mooie, soms uitdagende, maar altijd gezegende jaren. Dankbaar zijn we voor alle opdrachten die we hebben mogen uitvoeren en voor ons uitgebreide netwerk aan waardevolle contacten. Maar bovenal gaat onze dankbaarheid natuurlijk uit naar God, die ons de talenten en de mogelijkheden geeft om ons werk als lichtarchitect te kunnen uitvoeren.

De jubileumavond werd muzikaal omlijst door het gospelkoor Born Again uit Putten en daarmee werd de feestvreugde op een mooie manier vergroot. Hieronder vindt u een foto impressie van de avond. De foto’s zijn gemaakt door Léontine van Geffen-Lamers  www.monument-fotografie.nl

Tijdens de jubileumavond sprak Hendrik Jan Vermeulen onder nadere de volgende woorden:

De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God” (Mattheus 4 vers 4)

Vermeulen Lichtarchitectuur heeft zich tot doel gesteld kerken te ondersteunen door eigentijdse techniek en verlichting te adviseren, te ontwerpen en uit te voeren. Wij willen daardoor het bezoek aan kerkdiensten en vieringen stimuleren door een op maat afgestemd lichtontwerp met de daarvoor liturgische uitstraling.

Daar bovenuit denken wij mee door een betere regeltechniek en een groot aantal lichtschakel- of dimgroepen de kerk met een betere reflectortechniek ‘statig en feestelijk’ te verlichten voor kerkelijke- of openbare samenkomsten. In het geloof van de hierboven genoemde uitspraak van Christus in het evangelie van Mattheüs vertrouwen we daarop de de kerk een toekomst heeft. Een investering in het eigentijds licht-concept zoals het “Church-Bisic-Light” dat daarvoor expliciet is ontwikkeld. Voor de realisering daarvan werken wij al 15jaar samen met Elektrotechniek van de Berg uit Leusden die niet alleen de benodigde bedrading uit het zicht weet weg te werken maar ook om ons van het juiste advies te voorzien voor de montage daarvan.

Onze unieke benadering van het verlichten van een kerkgebouw heeft in 15jaar tijd geresulteerd tot wel 300 gerealiseerde kerk-verlichtingprojecten. Waarvan in de St. Ansfiduskerk de allernieuwste techniek in is toegepast.."